Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By EXEIdeas

Pages

03 Mei 2024

Chelsea 2-0 Spurs EPL Highlights Video

Harapan Tottenham untuk layak ke Liga Juara-Juara semakin nipis setiap hari. Dengan kekalahan 2-0 di tangan Chelsea pada hari Khamis, Tottenham merosot kepada kekalahan kedua kepada saingan dari London dalam tempoh empat hari dalam Liga Perdana - selepas kalah 3-2 di kandang kepada Arsenal dalam derbi utara London pada Ahad.

Di antara kekalahan-kekalahan itu, berita bahawa England hanya akan memiliki empat tempat dalam Liga Juara-Juara yang diperluaskan pada musim depan disahkan, bukannya lima, dengan Itali dan Jerman sudah memastikan tempat tambahan dalam pertandingan yang diperluaskan pada musim depan.

Ini merupakan pukulan lain kepada Spurs, yang kini berada di tempat kelima dan masih tertinggal tujuh mata daripada Aston Villa yang berada di tempat keempat dengan satu perlawanan yang belum dimainkan. Mereka masih perlu bermain melawan Liverpool dan Manchester City dalam empat perlawanan terakhir mereka, jadi semakin tidak mungkin bagi mereka untuk menutup jurang dengan Villa.

Lihat: Borussia Dortmund Vs PSG 1-0 | Champions League 23/24 Match Highlights

Gol-gol yang dicetak Trevoh Chalobah pada minit ke-24 dan Nicolas Jackson pada minit ke-72 sudah mencukupi untuk Chelsea, yang masih mungkin mendapatkan tempat dalam salah satu pertandingan Eropah tier kedua atau ketiga dari apa yang telah menjadi kempen Liga Perdana yang kurang memuaskan bagi skuad yang dikumpulkan dengan kos lebih dari $1 bilion.

Chelsea naik ke tempat kelapan, melepasi West Ham dan berada dua mata di belakang Newcastle serta tiga mata di belakang Manchester United yang berada di tempat keenam. Kemungkinan dua daripada tiga pasukan tersebut akan bermain dalam Liga Europa atau Liga Konferensi Europa pada musim depan.

Video rangkuman perlawanan



Tiada ulasan :

Catat Ulasan

back to top