Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By EXEIdeas

Pages

01 Mei 2024

Bayern Munich Vs Real Madrid Highlights Semi Final Champions League 23/24

Perlawanan separuh akhir pertama UEFA Champions League antara Bayern Munich dan Real Madrid tidak mengecewakan apabila kedua pasukan kuat Eropah itu bermain seri 2-2 di Allianz Arena. Vinicius Junior memberi keunggulan kepada tetamu dalam separuh pertama sebelum Leroy Same dan sepakan penalti Harry Kane mengubah kedudukan permainan. Vinicius Jr. memberi respons dengan sepakan penalti sendiri untuk menyamakan kedudukan.

Image credit: Getty Images

Dua gol dari Vinicius Junior memastikan Real Madrid pulang dengan seri selepas perlawanan separuh akhir pertama UEFA Champions League yang menarik di Munich. Dalam pertarungan sengit antara dua pasukan hebat Eropah yang berubah-ubah, adalah boleh dikatakan Real mempunyai kelebihan menjelang perlawanan pulang minggu depan di Sepanyol, dengan tempat di final di Wembley pada barisannya. Bayern tidak mendapat apa-apa hasil daripada tekanan awal mereka dan kemudian dihukum pada pertengahan separuh pertama apabila hantaran Toni Kroos merobek pertahanan mereka sebelum Vinicius Jnr. menyempurnakan dengan jitu.

Gest Vinicius yang mengangguk sebagai tanda pujian kepada Kroos menggambarkan segalanya tentang bantuan itu, dan bagi pemain Brazil itu, ini adalah gol di peringkat separuh akhir Liga Juara-Juara Eropah untuk musim ketiga berturut-turut. Gol itu datang bertentangan dengan permainan, begitu juga dengan penyamaan Bayern selepas separuh masa, dengan Sane menghantar usaha hebat ke dalam tiang dekat melepasi Andriy Lunin. Dan hanya empat minit kemudian, 

Bayern melengkapkan pusingan dengan Lucas Vazquez melanggar Jamal Musiala di dalam kotak penalti sebelum Kane menjaringkan gol dari penalti dengan langkah tenang dan penamatannya yang mantap. Drama itu belum berakhir walaupun, dengan Kim Min-jae melanggar Rodrygo dan membenarkan Vinicius Jr. menjaringkan gol keduanya pada malam itu.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

back to top