Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By EXEIdeas

Pages

03 Mei 2024

Indonesia Vs Iraq Highlights Video Piala Asia u-23

Hasrat untuk layak secara automatik untuk ke sukan Olimpik Perancis tertangguh apabila Timnas Indonesia tewas di tangan Iraq 1-2. Pada babak pertama, Iraq menekan kubu pertahanan Tim Garuda dengan pelbagai serangan, namun gagal mencipta gol awal. Sebaliknya, Indonesia mengejutkan dengan gol pertama pada minit ke-19 melalui persembahan cemerlang pemain tengah Utrecht, Ivar Jenner. 

Jenner berjaya mengubah hantaran sepakan sudut yang dilakukan oleh Witan Sulaeman menjadi gol, menewaskan penjaga gol Singa Mesopotamia, Hussein Hassan.

Iraq, yang tersentak dengan gol yang diterima, meningkatkan lagi serangan untuk mencari gol penyamaan. Akhirnya, Zaid Taahsen berjaya menyamakan kedudukan untuk pasukan Asia Barat itu pada minit ke-27. Walaupun kedua-dua pasukan berusaha mencari gol tambahan, keputusan pertandingan terus kekal pada tahap 1-1 sehingga berakhirnya babak pertama.

Pada babak kedua, Iraq terus berusaha mencari gol kedua untuk memastikan kelayakan mereka ke Sukan Olimpik 2024. Namun, setiap serangan yang mereka lancarkan digagalkan oleh barisan pertahanan Indonesia yang dipimpin oleh bek tengah dari Cerezo Osaka, Justin Hubner.


Situasi ini mendorong Shenaishil untuk membuat beberapa pertukaran pemain dengan harapan dapat menembusi pertahanan Indonesia. Walaupun demikian, barisan pertahanan Indonesia terus menunjukkan kekentalan mereka dalam menahan serangan-serangan dari Iraq, menjadikan perlawanan terpaksa ditarik ke dalam masa tambahan.

Jurulatih Indonesia, Shin Tae-yong, membuat beberapa pertukaran dengan harapan mencipta kejutan terhadap pasukan lawan, Singa Mesopotamia. Namun, malangnya, matlamatnya tidak tercapai. Ali Jasim Elaibi menjadi wira dengan menjaringkan gol kemenangan pada minit ke-96, mengalahkan penjaga gol Indonesia, Ernando Ari.

Tim Garuda berusaha untuk menyamakan kedudukan, tetapi barisan pertahanan Iraq yang diketuai oleh Taahsen berjaya mengekalkan keunggulan 2-1 sehingga akhir perlawanan.

Keputusan ini menyaksikan Iraq menyertai Uzbekistan dan Jepun secara automatik ke Sukan Olimpik 2024 di Paris, Perancis.

Highlights video Indonesia vs Iraq

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

back to top