Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By EXEIdeas

Pages

02 Mei 2024

Video Highlights: Al-Nassr Vs Al-Khaleej Kind Cup Semi Final


Cristiano Ronaldo kembali ke jaringan dengan dua gol ketika Al-Nassr menewaskan Al-Khaleej 3-1 untuk mencapai final Piala Raja Juara-Juara pada hari Rabu.

Ronaldo menjaringkan gol pada kedua bahagian separuh masa ketika Al-Nassr bersedia untuk berentap dalam final dengan pemimpin Liga Pro Saudi, Al-Hilal, yang menewaskan Al-Ittihad 2-1 dalam separuh akhir lain pada hari Selasa. Bekas bintang Real Madrid dan Manchester United itu memanfaatkan kesilapan penjaga gol lawan, Ibrahim Sehic, untuk membuka kedudukan pada minit ke-17, kemudian menyempurnakan gol kedua dengan tepukan mudahnya sebelum masuk waktu satu jam perlawanan.

Lihat lagi: Peluang Arsenal Untuk Menjuarai EPL Semakin Cerah

Gol tersebut sepatutnya menjadikan trik cemerlang bagi bintang Portugal itu, tetapi dia gagal menjaringkan gol penalti pada separuh masa pertama setelah Ivo Rodrigues melakukan handball di kawasan penalti, Sadio Mane pula yang menyarungkan golnya ke sudut atas dengan keras.

Fawaz Al Terais berjaya menjaringkan gol hujung perlawanan bagi Al-Khaleej, tetapi ia hanya merupakan hiburan semata-mata dalam pertarungan yang satu pihak yang menyaksikan Al-Nassr mengepung 21 percubaan gol dan 3.78 gol dijangka (xG), sementara lawan mereka hanya menghasilkan sembilan percubaan gol dengan nilai xG sebanyak 1.37.

Lihat lagi:  Borussia Dortmund Vs PSG 1-0 | Champions League 23/24

Ronaldo mengalami kekecewaan melawan Al-Khaleej dalam Liga Pro Saudi pada hari Sabtu, tetapi dia kembali beraksi dengan cemerlang melawan lawan yang sama pada hari Rabu untuk mengakhiri kemarau mini dua perlawanan.

Walaupun Ronaldo hanya menyentuh bola sebanyak 43 kali, jumlah yang paling sedikit di kalangan pemain lapangan untuk Al-Nassr, dia mampu melakukan tujuh percubaan gol, lima percubaan dari dalam kawasan dan empat dribel.

Silat lihat video highights perlawanan di bawah

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

back to top