Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By EXEIdeas

Pages

05 Mei 2024

Video Japan Vs Uzbekistan AFC U23 Highlights


Jepun meraih kemenangan dalam Piala Asia Bawah 23 Tahun (B-23) selepas mengalahkan Uzbekistan 1-0 pagi tadi. Penjaga gol Leo Kokubo menjadi pahlawan dengan menyelamatkan penalti pada masa tambahan, memastikan trofi untuk pasukan yang dikendalikan oleh Go Oiwa.

Gol tunggal dicetak oleh pemain gantian Fuki Yamada pada minit ke-91, membawa Jepun ke kejuaraan B-23 untuk kali kedua sejak 2016. Walau bagaimanapun, insiden bola yang disentuh oleh Hiroki Sekine memberikan Uzbekistan peluang untuk menyamakan kedudukan dalam masa tambahan.

Lihat: Indonesia Vs Iraq Highlights Video Piala Asia u-23

Namun, penampilan gemilang Kokubo dengan menyelamatkan sepakan penalti Umarali Rakhmanaliev membawa Jepun merangkul kejuaraan. Perlawanan final di Stadium Jassim Bin Hamad di Doha menentukan dua wakil Asia untuk Sukan Olimpik Paris, dengan Jepun dan Uzbekistan menerima tiket automatik.

Iraq meraih tempat ketiga dalam kejohanan itu dengan kemenangan dalam masa tambahan ke atas Indonesia, manakala pertembungan antara Indonesia dan Guinea pada 9 Mei akan menentukan wakil terakhir Asia ke Sukan Olimpik.

Video Highlights Jepun 1-0 Uzbekistan AFC Cup U23

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

back to top