Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By EXEIdeas

Pages

28 April 2024

Bolehkah Indonesia Menghentikan Rekod Uzbekistan dalam Separuh Akhir Piala Asia Bawah-23?

 


Uzbekistan akan menjadi lawan Indonesia dalam separuh akhir Piala Asia Bawah-23 2024. Pasukan Timur Kapadze telah memenangi setiap perlawanan tanpa kebobolan mulai dari fasa kumpulan sehingga perempat akhir!

Perlawanan separuh akhir Piala Asia Bawah-23 melibatkan Uzbekistan dan Arab Saudi. Pertembungan berlangsung di Stadium Khalifa International pada malam Jumaat (26/4/2024) waktu Indonesia.

Uzbekistan menamatkan perlawanan dengan kemenangan 2-0 ke atas Arab Saudi. Gol-gol dilesakkan oleh Khusayin Norchaev dan Umarali Rakhmonaliev pada setiap separuh masa.

Kemenangan ini membawa Uzbekistan ke separuh akhir Piala Asia Bawah-23. Pasukan Jasurbek Jaloliddinov sudah dijangka akan berhadapan dengan Timnas Indonesia Bawah-23 yang berjaya melangkah ke peringkat ini selepas menyingkirkan Korea Selatan.

Uzbekistan boleh menjadi lawan yang mencabar bagi Indonesia. Mereka menunjukkan prestasi cemerlang sejak dari fasa kumpulan.

Terletak di Kumpulan D, Uzbekistan keluar sebagai juara kumpulan dengan mata penuh. Uzbekistan mengalahkan Malaysia 2-0, Kuwait 5-0, dan Vietnam 3-0.

Secara keseluruhan, Uzbekistan telah menjaringkan 12 gol dari 4 perlawanan yang telah dimainkan dalam Piala Asia Bawah-23 2024. Kesemua gol itu dicatatkan oleh 10 pemain yang berbeza.

Bukan hanya taring di bahagian serangan, Uzbekistan juga kukuh di bahagian pertahanan. Jaringan yang dijaga oleh Abduvohid Nematov masih belum ditembus oleh lawan hingga kini.

Timnas Indonesia Bawah-23 harus menghentikan rekod Uzbekistan jika mahu melangkah ke final dan memastikan tempat di Olimpiad. Kedua-dua pasukan dijadualkan akan berentap pada Isnin (29/4) malam waktu Indonesia di Stadium Abdullah bin Khalifa.

Uzbekistan dalam Piala Asia Bawah-23 2024:

- Uzbekistan 2-0 Malaysia (Jasurbek Jaloliddinov (penalti), Uugbek Khoshimov)
- Kuwait 0-5 Uzbekistan (Alibek Davronov, Mukhammadkodir Khamraliev, Khojimat Erkinov, Diyor Kholmatob (penalti), Khusayin Norchaev)
- Uzbekistan 3-0 Vietnam (Alisher Odilov (brace), Ruslanbek Jiyanov)
- Uzbekistan 2-0 Arab Saudi (Khusayin Norchaev, Umarali Rakhmonaliev).


Tiada ulasan :

Catat Ulasan

back to top