Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By EXEIdeas

Pages

29 April 2024

Selangor FC Menjuarai Selangor Asia Challenge 2024


Pasukan Selangor FC yang berpusat di Lembah Klang telah mendapat ganjaran tunai sebanyak AS$10,000 atau sekitar RM47,775.00. Ganjaran itu diterima selepas pasukan mereka, yang dikenali sebagai Gergasi Merah, menjadi juara dalam kejohanan pra-musim Selangor Asia Challenge (SAC) 2024. Kejohanan ini turut melibatkan pasukan seperti Balestier Khalsa FC dari Singapura, DPMM FC dari Brunei, dan Young Elephant FC dari Laos.

Nadzam Jamil, pengurus pasukan Selangor, mengesahkan kemenangan tersebut setelah mengalahkan Young Elephant dengan skor 4-0 dalam perlawanan kedua kejohanan. Gol-gol itu dicipta oleh Safuwan Baharudin, Alvin Fortes, Faisal Halim, dan Syahir Bashah.

Sebelum ini, Selangor memulakan kempen dengan kemenangan 4-0 ke atas DPMM FC, dengan gol-gol dilesakkan oleh Noor Al-Rawabdeh dan Alvin Fortes.

Untuk makluman, Selangor menjadi juara dengan mengumpul 14 mata - enam mata daripada dua kemenangan dan lapan mata lagi daripada lapan gol yang dijaringkan.

Ini merupakan kali pertama Selangor mengangkat trofi SAC sejak kejohanan itu diperkenalkan pada tahun 2020.

Di sisi lain, Balestier Khalsa di bawah pengendalian Peter De Roo, bekas Pengarah Teknikal FAM, muncul sebagai naib juara dan menerima ganjaran sebanyak AS$5,000.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

back to top