Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By EXEIdeas

Pages

28 April 2024

Jersi Baru JDT Musim 2024/2025 Away dan Home Kit




Pada 24 April 2024, Kelab Bolasepak Johor Darul Ta’zim (JDT) telah memperkenalkan jersi baru mereka untuk musim 2024 dalam sebuah acara pelancaran yang diadakan di Stadium Sultan Ibrahim, dihadiri oleh penyokong-penyokong setia. Harimau Selatan masih bekerjasama dengan jenama Nike untuk menghasilkan jersi pasukan ini. Jersi baru JDT untuk musim ini datang dalam dua rekaan, yang pertama adalah jersi berwarna 'biru merah' untuk kit JDT 'Home', dan yang kedua adalah jersi berwarna putih untuk kit 'Away'.

JDT terus berkomitmen dalam menyajikan reka bentuk jersi baru yang istimewa bagi penyokong setia mereka. Jersi tuan rumah untuk musim ini masih mempertahankan warna tradisi bendera Johor, merah dan biru. Warna utama jersi ini adalah biru, dengan jalur merah di bagian depan dan belakang, serta kolar bulat dan jalur merah di ujung lengan.

Sementara jersi 'Away' JDT tetap menggunakan warna putih sebagai warna utama dengan jalur merah di lengan dan leher jersi. "Ini adalah tahun kesepuluh kerjasama Nike bersama Harimau Selatan sejak 2014. Jersi ini adalah lambang legasi kesuksesan selama satu dekade dan prestise jenama di antara kedua belah pihak," kata Nike. Salah satu ciri unik yang membedakan jersi ini dari yang sebelumnya adalah penambahan nama Harimau Selatan di bagian dalam belakang jersi.

Jersi baru untuk musim ini juga masih mempertahankan konsep desain teknologi tinggi 'Nike Dri-Fit'. Pengenalan jersi baru tersebut dilakukan melalui sebuah video berdurasi 2 menit 10 detik yang menggambarkan JDT tidak hanya sebagai sebuah klub sepak bola, tetapi juga sebagai agen penyatuan rakyat yang berbagi minat dan cinta yang sama. Video tersebut juga menunjukkan bahwa skuad JDT siap untuk menghadapi musim baru dalam misi meraih kemenangan demi kemenangan.




Platform aplikasi Socios.com, yang telah bekerja sama dengan JDT sejak September 2022, akan terus menghiasi bagian tengah depan jersi tersebut. Para penyokong dapat membeli jersi tersebut melalui JDT Online Store atau secara langsung di JDT Direct Megastore di Stadium Sultan Ibrahim. Harga untuk kedua jersi 'Home' & 'Away' ini adalah RM299 per helai. Jersi khusus untuk penyokong wanita juga tersedia dengan harga yang sama. Atas permintaan banyak pihak, Nike telah menambahkan ukuran jersi 'Home' dan 'Away' hingga 3XL.

Sebuah karnival juga diadakan dalam acara peluncuran ini, dengan beberapa penampilan dari Boys of Straits, Kidd Santhe, Saixe, dan DJ Naufal. Luaskan Kuasamu Johor!

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

back to top