Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By EXEIdeas

Pages

28 April 2024

Manchester United Vs Burnley 27 April 2024 Highlights EPL

Manchester United gagal mengekalkan kelebihan mereka apabila sepakan penalti Zeki Amdouni menentukan seri 1-1 untuk Burnley di Old Trafford.

 

Gol pertama Antony dalam liga musim ini dengan 11 minit lagi telah memberikan keunggulan kepada United, tetapi kesilapan yang disebabkan sendiri telah merugikan mereka apabila Andre Onana memberikan penalti selepas melakukan pelanggaran ke atas pemain gantian Amdouni selepas sepakan balik kepala yang tidak dapat diterima oleh Casemiro. Onana menjadi wira bagi United dalam separuh pertama, menghalang dua percubaan Lyle Foster apabila gol kelihatan lebih mungkin. 

Walau bagaimanapun, kesilapannya, yang kedua dalam minggu ini, terbukti mematikan bagi peluang pasukannya untuk meraih kemenangan liga berturut-turut pertama sejak Februari.Burnley kekal di zon penyingkiran tetapi gol lewat Amdouni menggerakkan mereka ke dalam dua mata dari selamat. Pasukan Vincent Kompany akan berasa frustrasi kerana mereka tidak mengambil peluang-peluang pertama mereka dengan hanya tiga perlawanan lagi untuk dimainkan.

United gagal mengukuhkan cengkeraman mereka di tempat keenam apabila Newcastle mendekati mereka hanya dengan satu mata selepas kemenangan 5-1 mereka ke atas Sheffield United. Kedua-dua pasukan akan bertemu di Old Trafford pada 15 Mei - langsung di Sky Sports - dalam perlawanan yang mungkin akan menentukan siapa yang layak ke Liga Europa.

Ten Hag merayu kepada penyokong untuk memberikan masa selepas seri tersebut, katanya: "Saya minta maaf kepada semua orang. Saya sangat tidak sabar tetapi kami memerlukan kesabaran dan penyokong juga perlu kesabaran. Kami membina di sini sebuah pasukan, dan mereka memerlukan pengalaman."

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

back to top