Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By EXEIdeas

Pages

28 April 2024

Highlight Video Chelsea 2-2 Aston Villa


Chelsea ditolak kemuncak comeback yang luar biasa di Aston Villa apabila gol pemenang mereka pada minit akhir permainan dinafikan oleh VAR dalam hasil seri 2-2.

Pasukan Mauricio Pochettino nampaknya ingin mengakhiri minggu yang mengerikan dengan gaya apabila kepalaan Axel Disasi pada minit keempat waktu tambahan terselit di palang gol untuk membalikkan defisit 2-0.

Tetapi Benoit Badiashile dianggap melakukan kesalahan kepada Diego Carlos dalam pembinaan serangan dan gol itu dinafikan.

Nampaknya akan menjadi malam yang akan dilupakan lagi apabila gol sendiri Marc Cucurella dan gol Morgan Rogers menjadikan Villa unggul 2-0 pada separuh masa pertama.

Tetapi Chelsea, masih merasa kesakitan selepas dipukul 5-0 oleh Arsenal pada pertengahan minggu, memberikan respons yang baik dan menyamakan kedudukan melalui Noni Madueke dan Conor Gallagher sebelum dram waktu cedera.

Villa mungkin berasa beruntung meskipun memimpin 2-0.

Berusaha untuk layak ke pertandingan kelab utama Eropah untuk kali pertama, mereka sepatutnya mengambil peluang untuk mengambil kesempatan sembilan mata dari Tottenham yang menduduki tempat kelima tetapi kelihatan lesu dan tidak dalam keadaan terbaik.

Seri ini telah membuka peluang kepada Spurs, yang mempunyai tiga perlawanan yang belum dimainkan, tetapi Villa masih dianggap sebagai kegemaran untuk menamatkan di tempat keempat kerana kelab London Utara mempunyai pertandingan menentang Arsenal, Chelsea, Liverpool dan Manchester City yang masih belum dimainkan.

Pochettino mungkin akan gembira dengan prestasi pasukannya dan mereka masih mempunyai peluang untuk layak ke Eropah jika mereka dapat menamatkan musim yang tidak menentu dengan baik.

Sama seperti yang berlaku pada malam yang mengerikan di Emirates pada hari Selasa, Chelsea menyerah selepas hanya empat minit apabila Villa memulakan perlawanan dengan baik.

Pau Torres diberi ruang untuk maju, dia memberi makan kepada Lucas Digne dan bek penuh itu memberi umpan balik kepada John McGinn, yang cubaannya yang terjejas mengenai Cucurella dan masuk ke dalam gol sendiri yang malang.

Chelsea kelihatan mudah diserang setiap kali mereka terpaksa bertahan, tetapi mereka menunjukkan ancaman sendiri pada minit ke-16 apabila mereka menganggap mereka telah menyamakan kedudukan.

Bola Moises Caicedo ke atas membebaskan Jackson dan dia dengan tenang menjaringkan gol tinggi ke dalam gol, tetapi VAR menganggapnya sedikit di luar permainan dan gol itu dinafikan.

Sekurang-kurangnya itu membenarkan Chelsea mengambil alih kawalan dan Jackson sepatutnya menjaringkan gol lagi pada minit ke-34 apabila dia mempunyai lebih separuh gol untuk diarahkan kepada kepalaan enam yard dari lintasan Cucurella, tetapi sebaliknya dia mengenai tiang jauh.

Kegagalan itu membuktikan mahal ketika Villa menggandakan keunggulan mereka empat minit sebelum rehat.

Matty Cash menemui Rogers di tepi kawasan penalti dan dia melintasi dan menembak rendah ke sudut bawah.

Chelsea meneruskan keunggulan territorial mereka selepas berhenti rehat dan memulakan comeback pada minit ke-62 apabila Gallagher merampas bola dari Douglas Luiz, dengan bola jatuh dengan baik kepada Madueke, yang melepaskan tembakan melepasi Robin Olsen.

Villa hampir tidak memasuki separuh lapangan Chelsea dalam 25 minit pertama separuh kedua, tetapi menunjukkan mereka masih boleh menjadi ancaman pada serangan balik apabila Rogers melepaskan Bailey bebas dan tembakannya rendah diselamatkan dengan baik oleh Djordje Petrovic.

Tetapi mereka tidak dapat menghalang gelombang serangan Chelsea dan tetamu menyamakan kedudukan pada minit ke-80.

Ini adalah saat kualiti juga, ketika Gallagher meliuk ke sudut atas dengan kaki kirinya.

Watkins melepaskan tembakan tinggi dari peluang yang baik ketika Villa cuba mencari gol pemenang, tetapi sebaliknya mereka yang hampir terselamat.

Pertama, satu aksi pertahanan yang buruk dari Diego Carlos membenarkan Cole Palmer untuk meluncur masuk ke kawasan, tetapi Olsen melakukan penyelamatan besar.

Dari sepakan penjuru yang berikutnya, Disasi menyambut dengan kepala tetapi gol itu tidak diambil kira dalam penamat dramatik tersebut.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

back to top